5 ćwiczeń, które polepszą Twoją postawę

Zła postawa to nie coś, do czego powinniśmy się przyzwyczaić. Oprócz kształcenia dobrych nawyków podczas siedzenia, stania lub chodzenia, można również wykonywać ćwiczenia, które pomogą skorygować wady kręgosłupa i zmniejszą odczuwany dyskomfort pleców.

Unoszenie nóg leżąc bokiem

  • Połóż się na boku z ramieniem wyprostowanym przy głowie. Drugie ramie połóż z przodu ciała, dłonią do podłoża. Nogi powinny być prosto.
  • Powoli podnieś górną nogę tak wysoko, jak potrafisz. Zatrzymaj ją na chwilę w powietrzu i wróć do pierwotnej pozycji.

Rozciąganie zginaczy bioder

  • Klękaj na przemian na jedno kolano, z drugą nogą wysuniętą do przodu z ugiętym kolanem
  • Wypychaj biodra przed siebie trzymając plecy prosto
  • Przytrzymuj pozycję przez 10-30 sekund po czym zmieniaj strony

Pozycja deski

  • Zacznij od pozycji do robienia pompki z ramionami i palcami stóp na ziemi
  • Trzymaj tułów sztywno z ciałem w prostej linii od uszu do stóp bez pochylania czy uginania
  • Utrzymuj taką pozycję od 10 sekund na początku i w miarę czasu zwiększaj liczbę sekund do 30, 45 i 60

Rozciąganie pleców

  • Połóż się twarzą do ziemi na macie z rękoma przed głową
  • Napnij mięśnie brzucha i unieś głowę i górną część tułowia w górę (bez użycia rąk)                                        
  • Powtarzaj 1-3 razy po 10-16 powtórzeń

Mostek

  • Połóż się na plecach z ugiętymi kolanami i stopami płasko na ziemi
  • Napnij mięśnie brzucha i pośladków i podnieś uda aż Twoje ciało będzie w prostej linii od kolan do ramion
  • Wróć powoli do początkowej pozycji
  • Powtarzaj 8-10 razy

 

Chcesz sporadycznie otrzymywać proste wskazówki, które pomogą Ci uwolnić się od bólu pleców i złej postawy?

 ✔️ Dołącz do naszego newslettera! (Otrzymasz również 5% rabatu na zakupy na HealthyBack.pl :))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *