Domowe sposoby na ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa

Domowe sposoby na ból kręgosłupa

Największy wpływ na dobrą kondycję kręgosłupa ma zdrowy tryb życia – odpowiednie nawyki i aktywność ruchowa mogą łagodzić nieprzyjemne dolegliwości. Kluczowe dla stanu naszych pleców jest również zachowanie prawidłowej postawy podczas długich godzin spędzonych w pozycji siedzącej. Jednak czasem nawet mimo tego, że dołożymy wszelkich starań, to i tak doświadczamy opisywanych problemów.

Doskwiera Ci ból kręgosłupa? Możesz spróbować tych domowych sposobów i złagodzić dyskomfort!

1. Sen

Gdy z jakiegokolwiek powodu napadnie nas ból pleców, intuicja podpowiada, żeby się położyć. Najczęściej będzie to słuszny wybór! Kręgosłup może wtedy odpocząć, ponieważ, w pozycji leżącej jest on najmniej obciążony.

Warto wiedzieć jak spać, aby mieć pewność, że pomożemy naszym plecom. Niewłaściwe ułożenie ciała może nasilić ból! We wcześniejszym wpisie na blogu opisaliśmy najlepsze pozycje do spania dla Twojego kręgosłupa. Zazwyczaj najbardziej trafionym wyborem będzie spędzenie nocy w łóżku leżąc na plecach.

2. Gorąca kąpiel

Kąpiel w gorącej wodzie może okazać się ratunkiem dla pleców.

Pani Maria Sokołowska, fizjoterapeuta, pisze: „Ulgę przyniesie także kąpiel w ciepłej wodzie, najlepiej w temperaturze około 37 stopni. Likwiduje wzmożone napięcie mięśniowe i pomaga w rozluźnieniu całego ciała.(cały tekst tutaj)

Jest duża szansa, że ból zniknie całkowicie – jeśli nie, to na pewno będzie mniej dokuczliwy.

By uzyskać lepszy efekt takiej kuracji warto wzbogacić ją o sól do kąpieli. Można użyć również olejków eterycznych!

3. Ciepłe lub zimne okłady

Na ból kręgosłupa zbawienny może okazać się ciepły lub zimny okład. Oba można łatwo przygotować przy użyciu przedmiotów dostępnych w domu.

Ciepły okład w bolesnym miejscu sprawi, że krew będzie przepływała szybciej i naczynia krwionośne będą się rozszerzać. Taki sposób powinien przynieść ukojenie w miejscu zapalnym, które wywołuje dyskomfort.

Okład można wykonać przy użyciu termoforu lub ręcznika nasączonego gorącą wodą. Jeśli chcemy, by ręcznik dłużej zachował odpowiednią temperaturę, możemy owinąć go folią spożywczą.

Niska temperatura również może złagodzić ból kręgosłupa. Do przygotowania okładu możemy użyć kostek lodu lub ręcznika nasączonego chłodną wodą.

Najlepszy efekt osiągnie się powtarzając opisywane czynności przez parę dni.

4. Ćwiczenia

Nasza ostatnia propozycja może wydawać się najmniej atrakcyjna, lecz zazwyczaj jest najbardziej skuteczna w przypadku silnych bóli. Mięśnie brzucha i pleców grają kluczową rolę przy wspieraniu prawidłowej postawy kręgosłupa. Podczas normalnego dnia w pracy czy w domu te mięśnie nie otrzymują odpowiedniego treningu. Aby temu zaradzić można wykonać kilka prostych ćwiczeń – niektóre z nich opisywaliśmy już we wcześniejszym wpisie na blogu, tutaj: 5 ćwiczeń, które polepszą Twoją postawę.

Jednym z najłatwiejszych treningów, których możemy spróbować, jest położenie się na brzuchu i możliwie mocne odchylenie pleców przy jednoczesnym wspieraniu się na ramionach. Taką czynność należy powtarzać kilkakrotnie.

Warto wspomnieć, że istnieją proste ćwiczenia, które można wykonać nawet w biurze. Tutaj znajdziesz 10 ćwiczeń, które wykonasz siedząc przy biurku.

Znasz inny domowy sposób na bóle kręgosłupa? Dołącz się do dyskusji i daj o nim znać w komentarzu poniżej!

Chcesz dowiedzieć się jak HealthyBack może pomóc Ci poprawić postawę podczas siedzenia i nie tylko? Odwiedź naszą stronę i dowiedz się więcej: www.healthyback.pl

 

Możemy sporadycznie przesyłać Ci proste wskazówki, które pomogą Ci uwolnić się od bólu pleców i złej postawy.

 ✔️ Dołącz do naszego newslettera! (Otrzymasz również 5% rabatu na zakupy na HealthyBack.pl :))

Jedna odpowiedź do “Domowe sposoby na ból kręgosłupa”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *