7 wskazówek, jak nie dostać „garba” – praca przy komputerze kontra zdrowe plecy

7 wskazówek, jak nie dostać „garba” - praca przy komputerze kontra zdrowe plecy

Praca przy komputerze kontra zdrowe plecy – 7 wskazówek, jak nie dostać „garba”

Osoby spędzające wiele godzin dziennie przy biurku i komputerze, szczególnie muszą zadbać o stan swoich pleców i zdrowy kręgosłup, a co za tym idzie, również o ogólną kondycję całego organizmu.

Jeśli jesteś właśnie taką osobą i długo pracujesz przy komputerze, możesz pomóc swoim plecom przez zastosowanie się do kilku prostych wskazówek:

1. Monitor powinien znajdować się na wysokości wzroku, tak żeby nie pochylać zanadto głowy i nie narażać karku na ból.

2. Warto dostosować stanowisko pracy i poprawić swoją postawę poprzez używanie podnóżków, podkładki pod nadgarstek czy produktów, które wspierają dolną część kręgosłupa (np: HealthyBack).

3. Używaj biurek stojących jeśli to możliwe, aby zmniejszyć czas spędzony w pozycji siedzącej.

4. Siedź na piłce do fitnessu bądź klękosiadzie zamiast zwykłym krześle.

5. Wymień klawiaturę i myszkę na bardziej ergonomiczne.

6. Używaj zestawu słuchawkowego podczas dłuższych rozmów telefonicznych, aby zredukować napięcie szyi.

7. Rób przerwy na ćwiczenia i zmianę pozycji, szczególnie gdy odczuwasz ból pleców i karku.

Ważna jest świadomość i utrzymanie prawidłowej postawy, dlatego warto sprawdzać co 10 – 15 minut czy znów nie siedzisz w dawnej pozycji i się nie garbisz.

Osoby z wadami postawy lub złymi nawykami podczas pracy siedzącej mogą poprawić, a nawet osiągnąć prawidłową sylwetkę, wystarczy odrobina zaangażowania i ciągła świadomość swojej postawy.

Czas potrzebny na poprawę dla osób prowadzących siedzący tryb życia może zająć od kilku dni, do tygodni czy nawet miesięcy, w zależności od ogólnej kondycji fizycznej i wewnętrznej motywacji.

Kiedy osiągniemy już prawidłową postawę, nadal musimy być czujni i pracować nad jej utrzymaniem.

Z czasem nauczysz się rozpoznawać niezdrowe pozycje dla Twoich pleców oraz od razu je korygować.

Chcesz wykształcić dobre nawyki w utrzymaniu prawidłowej postawy w jak najszybciej i nie myśleć o tym przez większość czasu w pracy?

Z myślą o Tobie zaprojektowaliśmy HealthyBack.

Chcesz sporadycznie otrzymywać proste do wykonania wskazówki, które pomogą Ci uwolnić się od bólu pleców i złej postawy?  

✔️ Dołącz do naszego newslettera już teraz!

(Otrzymasz również 5% rabatu na wszystkie zakupy na naszej stronie :))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *