Higiena snu – co zrobić, by dobrze spać? (i obudzić się bez bólu pleców!)

Higiena snu - co zrobić, by dobrze spać?

Higiena snu – co zrobić, by dobrze spać?

Ból pleców może poważnie zakłócić przebieg i jakość snu.

Większość dorosłych potrzebuje średnio od 6 do 9 godzin snu, żeby wypocząć i się zregenerować.

Powinieneś unikać spania do południa, aby zrekompensować utratę snu w nocy.

Lepiej wypracować regularny harmonogram dnia – w tym wstawania i zasypiania.

Aktywność fizyczna, chociażby krótki spacer na świeżym powietrzu, znacząco wpływa na potrzebę snu oraz polepsza jego jakość!

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak poprawić jakość snu:

  • wieczorem unikaj środków pobudzających, takich jak kofeina itp.;
  • unikaj intensywnych treningów przed spaniem. Między treningiem, a pójściem spać powinieneś odpocząć przynajmniej kilka godzin;
  • staraj się zrelaksować np.: czytając książkę, biorąc gorącą kąpiel lub prysznic, słuchając relaksującej muzyki lub wykonując nawet przez 15 minut ćwiczenia rozciągające;
  • zmień wystrój sypialni na przytulny i odprężający. W miarę możliwości odizoluj się od różnego rodzaju hałasów, przyciemnij światła, wyłącz wszystkie urządzenia, które rozpraszają Twoją uwagę.

Źle sypiasz?

Pamiętaj, aby nie spędzać zbyt dużo czasu na samym leżeniu w łóżku.

Jaką pozycję najlepiej wybrać?

O tym pisaliśmy już wcześniej na naszej stronie w artykule: „Najlepsza pozycja do spania dla Twojego kręgosłupa”.

Bez względu na to, jaką pozycję wybierzesz, pamiętaj aby utrzymać kręgosłup w pozycji jak najbardziej zbliżonej do naturalnej.

Chcesz poznać 25 sposobów na garbienie i ból pleców?

Opracowaliśmy 37-stronnicowy eBook, który udostępniamy za darmo!

Znajdziesz go tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *